Logo jako brama do sukcesu cz. II

Nawiązując do poprzedniego wpisu, jeśli chcesz, aby Twoja firma osiągała sukcesy, poświęć czas na właściwe dostosowanie logo do energii Twojej firmy oraz tego, z czym Twoja firma ma związek i jakiego rodzaju usługi będziesz oferować.

Ludzie najczęściej zajmują się tysiącem innych rzeczy, pozostawiając kwestię doboru logo na ostatnim miejscu.

To nie jest trywialna rzecz. To cała Twoja moc. To wizytówka Twojej marki, która wszędzie będzie się pojawiać, towarzyszyć Ci na każdym kroku. Znajdzie swoje miejsce na Twojej wizytówce, na stronie internetowej, na ulotce, papierze firmowym. Pojawi się w sponsoringu i w reklamie. Będzie krążyć wśród ludzi i pozostawiać swój ślad w ich podświadomości. Twoje logo będzie kojarzone z Tobą i Twoją firmą. Nie pozwól sobie na to, aby było niewłaściwe, a co gorsza, byle jakie lub kompletnie niezgodne z Tobą, a tym bardziej z jego własną energią.

Większość osób Feng Shui kojarzy się z odpowiednim ustawieniem lustra, czy zawieszeniem dzwonków nad oknem. To ogromne uproszczenie.

Feng Shui to filozofia, która ma już kilka tysięcy lat. Nawet nikt nie potrafi konkretnie stwierdzić, czy ma trzy czy pięć tysięcy lat. Jakkolwiek by nie było, prawdą jest, iż ma niesamowitą moc i można ją zastosować w każdym aspekcie życia.

Jest także pomocna właśnie przy projektowaniu logo.

Najważniejszą sprawą na początku będzie zatem ustalenie, jaką Twoja firma ma energię, męską czy żeńską. Od tego będzie zależał między innymi rodzaj czcionki, jakiej użyjesz.

Jeśli Twoja firma związana jest na przykład z architekturą, prawem, logistyką, ekonomią itd., to znaczy, że posiada energię męską. Jeśli natomiast jesteś projektantem, artystą, dietetykiem, grafikiem itp., to posiada energię żeńską.

Od tego będzie zależał również kształt Twojego logo. Formy miękkie, płynne to energia żeńska, kształty stabilne, z kątami prostymi to energia męska.

Yin i Yang odnosi się również do rodzaju i natężenia kolorów. W Feng Shui kolory oddziałują bardzo silnie, nawet silniej niż słowa. Według ogólnych zasad czerwony stymuluje i pobudza aktywność, a niebieski uspokaja i relaksuje. Zielony, podobnie jak niebieski, ma również silne działanie uspokajające.

Ale co, jeśli na przykład po sprawdzeniu Kompasu Osobistego Ki nagle okaże się, iż czerwony jest dla Twojej firmy kolorem Relaxu albo Pięciu Duchów, czyli pięciu rodzajów pecha, a zielony bądź niebieski będzie kolorem Witalności?

Dlatego zanim przystąpisz do projektowania logo, sprawdź „datę urodzenia” Twojej firmy, porównaj z Kompasem Ki, a dopiero na tej bazie dopasowuj kolory, kształty, kierunki itd.

Kształty są powiązane z określonymi żywiołami występującymi w feng shui.

Jak najłatwiej rozpoznać związek między elementami a kształtami? Zastanów się, co te kształty reprezentują w naturze.

Na przykład symbol trójkąta w feng shui symbolizuje ogień, a prostokąt oznacza drewno. Oto podział wszystkich pięciu elementów według kształtu:

ogień: trójkąt

drewno: prostokąt

woda: falisty

metal: okrągły

ziemia: kwadrat

Wybierając kształty do logo, pamiętaj o tych podstawowych zasadach feng shui. Pomogą Ci one wybrać najbardziej harmonijne kształty dla wizerunku i sukcesu Twojej firmy.

Obrazy, podobnie jak kształty, należy dobierać tak, aby odnosiły się do intencji Twojej firmy.

Są to zwykle jedne z najłatwiejszych pozycji do wyboru, ponieważ obrazy odzwierciedlają to, co robi Twoja firma wizualnie.

Na przykład sensowne jest symbolizowanie praktyki lekarza weterynarii obrazem psa. Chodzi o to, aby przekaz był jasny.

Symbole są nieco mniej wyraźne niż obrazy.

Ale nadal mogą pomóc firmie, łącząc się z odpowiednią energią feng shui. Czasami dzieje się tak nawet z pozornie niepowiązanym symbolem.

Na przykład wszyscy widzieliśmy logo Apple około miliona razy. Ale czy wiele mówi o tym, co robi Macintosh? Nie.

To powiedziawszy, nadal działa. Czemu? Symbol jabłka zawiera potężną, podnoszącą na duchu energię feng shui. Co więcej, jest to niezapomniany obraz.

To samo można powiedzieć o innych logo, które wydają się mieć niewiele wspólnego z usługami i produktami ich firmy. Nike jest kolejnym doskonałym przykładem tego, co niepowiązany, ale pomyślny wizerunek może zrobić dla firmy. Jest niezapomniany i przyciąga odpowiedni rodzaj energii feng shui, o czym świadczy gwiazdorski sukces firmy.

Tak jak energia każdego elementu jest reprezentowana przez kolory, kształty i obrazy, są one również powiązane z określonymi kierunkami.

Feng shui bagua jest jednym z głównych narzędzi, które praktykujący używają do analizowania energii w przestrzeni i wyboru optymalnego kierunku projektowania.

Jak korzystasz ze wskazówek, aby zoptymalizować logo dla swojej firmy? Najpierw skorzystaj z bagua, aby dowiedzieć się, jak prawidłowo rozmieścić projekt logo. Następnie omów to z grafikiem, aby stworzyć logo, które będzie harmonizować wszystkie obszary kwadratu bagua Twojej firmy.

Jak ważna jest czcionka? Rozważ to…

Kiedy White Mountain Footwear zmieniło czcionkę swojego logo, ich zyski wzrosły o 20 procent! Jak widać, niedocenianie typografii związanej z marką może kosztować duże pieniądze.

Jeśli zdecydujesz się uwzględnić słowa w swoim logo, zechcesz dokładnie rozważyć czcionkę. Podobnie jak w przypadku powyższych cech, upewnij się, że czcionka wypływa naturalnie z elementu feng shui. Powinien współpracować z celami, misją i wartościami Twojej firmy.

Wybór czcionki powinien odróżniać twoje logo i firmę. Co więcej, powinna obejmować energię przepływającą przez resztę twojego projektu. I w końcu powinien rezonować z Twoją marką.

Obecnie, w erze cyfrowej, masz ogrom możliwości, jeśli chodzi o czcionki.

Projektując logo, najpierw zacznij od małego, a następnie stopniowo je powiększaj.

Oznacza to rozpoczęcie od poziomu Favicon. Co to jest Favicon?

Favicon to niewielki miniaturowy obraz używany na początku adresu URL witryny. Mierzy 16 pikseli x 16 pikseli. Ale co to ma wspólnego z projektowaniem logo?

Kiedy zaczniesz na poziomie Favicon i znajdziesz projekt, który ma sens, rozwiniesz wykonalny obraz, który odniesie sukces w różnych skalach. Ta metoda zapewnia świetne logo oraz Favicon, które możesz umieścić na początku adresu URL swojej firmy.

Posiadanie niezapomnianej, spójnej marki (i Favicon) zapewni Twojej firmie dodatkową przewagę marketingową. Ułatwi również znalezienie Twojej firmy w Internecie.

Tworząc logo, zawsze unikaj negatywnych skojarzeń i obrazów.

Przyciągają niewłaściwy rodzaj energii – energii, której Twoja firma nie potrzebuje.

Zamiast tego spójrz w stronę pozytywu, aby wybrać logo, które będzie harmonizować z sukcesem, którym chcesz się cieszyć. Myśl przyszłościowo. Na koniec stwórz wizualną prezentację swojej firmy, która emanuje sukcesem i bogactwem.

Jeśli skończyłeś czytać powyższe zasady feng shui i nadal zastanawiasz się, od czego zacząć, nie poddawaj się.

Rozważ zatrudnienie profesjonalnego praktyka feng shui, który pomoże Ci stworzyć najlepsze logo dla Twojej firmy.

Specjalista feng shui zastosuje powyższe zasady, aby stworzyć optymalne logo dla Twojej firmy.

Na wybór logo firmy wpływa wiele czynników. Dlaczego nie wykorzystać koncepcji starożytnej praktyki feng shui, aby pomóc Ci zaprojektować najlepszą dla swojej firmy?

Zacznij od zrozumienia podstaw tego starożytnego systemu filozoficznego. Następnie określ, który z pięciu elementów najlepiej pasuje do Twojej firmy.

Gdy znajdziesz element reprezentujący Twoją firmę, wybierz cechy projektu harmonizujące z jego energią.

Znajomość elementu firmy może pomóc Ci wybrać najlepsze kolory dla twojego logo, obrazu lub symbolu, kształtów dla logo, a nawet optymalnej czcionki. Zapobiegnie to zgadywaniu przy projektowaniu atrakcyjnego, zapadającego w pamięć logo – jednego z wyznaczników Twojej marki oraz wizji i misji firmy.

Jeśli chcesz sprawdzić, jaką jesteś wibracją w Kompasie i jakie kolory będą wspierające dla Twojego logo, możesz TUTAJ zamówić Kompas w Pigułce, wpisując w formularzu, zamiast swojej daty urodzenia, datę założenia swojej działalności. Wtedy będzie to Kompas dostosowany do Twojej firmy.

JEŚLI POWYŻSZY TEKST CIĘ ZAINTERESOWAŁ, ZOSTAW SWÓJ KOMENTARZ.

MOŻE MASZ PODOBNY PROBLEM I MOŻEMY GO WSPÓLNIE ROZWIĄZAĆ.

JEŻELI CHCIAŁ(A)BYŚ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ NA TEMAT ROZWIĄZAŃ RÓŻNYCH PROBLEMÓW, SUBSKRYBUJ MOJEGO BLOGA.

OTRZYMASZ WTEDY WPISY BEZPOŚREDNIO NA TWOJEGO E-MAILA.

Start the conversation

Let's start a personal, meaningful conversation.

Example: Practical philosopher, therapist and writer.

Link copied to your clipboard